Środa, 22 XI 2017 r.
Nr 189/2017 (2319)
indeks alfabetyczny |
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  R  S  Ś  T  U  W  V  Z  Ź  Ż 
wydanie z wybranego dnia | najczęściej czytane | najlepiej oceniane | zmień rozmiar czcionki | terminy i wydarzenia | kanał RSS
 


13 listopada 2017 r.

Inspekcja Handlowa sprawdziła, jak sprzedawcy informują o cenach

Większość sprzedawców prawidłowo wywiązuje się z obowiązków dotyczących informowania o cenach – wynika z kontroli przeprowadzonych w I kwartale br. przez Inspekcję Handlową. W efekcie kontroli zakwestionowano 6,4 proc. ogółu sprawdzonych partii produktów. Za błędne informowanie o cenach produktów grożą kary finansowe.

R E K L A M A

Kontrole zostały przeprowadzone przez Inspekcję Handlową w I kw. br. – działania zlecił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W sumie inspektorzy sprawdzili 64 tys. partii produktów. Okazało się, że nieprawidłowości wykryto w przypadku 4 tys. partii (6,4 proc. ogółu). Za błędne informowanie konsumentów o cenach nałożono na sklepy łącznie 24 tys. zł kar finansowych.

Jak wskazuje UOKiK, nieprawidłowości nie jest wiele, a większość sprzedawców poprawnie informuje konsumentów o cenach poszczególnych produktów.

„Inspektorzy przykładowo kwestionowali brak cen jednostkowych (za litr czy kilogram) lub to, że konsument w ogóle nie był informowany o tym, ile kosztuje towar. Zdarzało się również, że te same produkty umieszczone w różnych miejscach sklepu miały inne ceny. Jedynie kilkadziesiąt partii kosztowało mniej na półce, a więcej w kasie” – informuje UOKiK.

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, ceny powinny być czytelne, dobrze widoczne oraz jednoznaczne. Sprzedawcy powinni też zawsze podawać ceny w kwocie brutto, czyli łącznie z podatkiem. Równocześnie cena nie musi znajdować się na każdym towarze – wystarczy, że można znaleźć ją na wywieszce albo w cenniku.

mp



Copyright © TaxNet Sp. z o.o. w Tychach