Poniedziałek, 25 IX 2017 r.
Nr 152/2017 (2282)
indeks alfabetyczny |
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  R  S  Ś  T  U  W  V  Z  Ź  Ż 
wydanie z wybranego dnia | najczęściej czytane | najlepiej oceniane | zmień rozmiar czcionki | terminy i wydarzenia | kanał RSS
 


13 września 2017 r.

Zgłoszenia do ZUS – firmy mogą już korzystać z ułatwień

Od dwóch miesięcy funkcjonują ułatwienia dotyczące zgłaszania się przedsiębiorców do ubezpieczenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Jak wynika z oficjalnych danych przedstawionych przez ZUS, w tym czasie z nowych możliwości skorzystało 14 proc. ogółu przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą.

R E K L A M A

[kn_advert]

Zmiany wprowadzone 20 maja 2017 r. ułatwiają zaczynającym działalność przedsiębiorcom zgłoszenie się do ubezpieczeń w ZUS. Obecnie przedsiębiorca może do wniosku elektronicznego lub papierowego, który kierowany jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), dołączyć dokument ubezpieczeniowy. Dokument zgłoszeniowy składa się więc łącznie z wnioskiem CEIDG-1 w odpowiednim organie ewidencyjnym.

Jak podaje ZUS, z obowiązujących od dwóch miesięcy ułatwień skorzystało dotychczas 14 proc. ogółu osób zaczynających działalność gospodarczą.

– W zależności od rodzaju wniosku przedsiębiorca dołącza dokumenty, na podstawie których może zgłosić siebie do odpowiednich ubezpieczeń ZUS lub z nich wyrejestrować, zmienić swoje dane identyfikacyjne lub adresowe. Może również zgłosić lub wyrejestrować swoich członków rodziny z ubezpieczenia zdrowotnego – wskazała w rozmowie z agencją Newseria Biznes Monika Męczyńska z departamentu obsługi klientów w ZUS.

W praktyce dane wskazywane we wniosku CEIDG-1 i w dokumentach zgłoszeniowych są w sposób automatyczny przekazywane do baz danych ZUS. Dane te są następnie zapisywane na kontach ubezpieczonego oraz płatnika, czyli przedsiębiorcy.

mp



Copyright © TaxNet Sp. z o.o. w Tychach